Gra dla Product Managerów
GRAJMY !

Cel gry


Bawiąc uczyć, ucząc bawić. Tę wspaniałą dewizę, mającą swe korzenie w Oświeceniu (a doskonale nam znaną nie tylko z ksiąg Krasickiego, ale i komiksów Papcia Chmiela) postanowiliśmy przekuć w czyn i wykorzystać w szkoleniu prezentującym zasady pracy “agile” dla Product Ownerów.

W zalewie nudnych ćwiczeń, przy których opisie powieki natychmiast się zamykają czy symulacji tak łopatologicznych, że aż wstyd było je komukolwiek poważnemu prezentować, istniała wyraźna luka. Postanowiliśmy ją wypełnić.

Jak to się stało, że nasze myśli powędrowały w stronę ZOO? Nieważne. ZOO okazało się - jakkolwiek dziwnie to zabrzmi - świetną metaforą opisywanej sytuacji. A do tego okazją do wplecenia w grę elementów humorystycznych. Może i momentami dość hermetycznych, ale w czasie gier, które przeprowadzaliśmy znakomicie bawili się nie tylko autorzy. Słowo honoru.

Kto może w to grać


W grę może grać jeden zespół, ale najwięcej zabawy przyniesie rywalizacja w co najmniej dwóch zespołach. Żeby zabawa była naprawdę przednia polecamy, aby rywalizowały ze sobą nie więcej niż cztery zespoły jednocześnie.

Każdy zespół powinien się składać z trzech lub czterech osób.

Autorzy


Maciej

Scrum Master mający doświadczenie we wprowadzaniu kultury i pracy agile, zarówno na poziomie zespołów deweloperskich, działów IT jak i całych organizacji. Największą satysfakcję daje mu praca z deweloperami, ale na co dzień mocno współpracuje też z Product Ownerami i stara się ulepszać wszelkie procesy na poziomie organizacji.

Jego dużym atutem jest praktyka zdobyta w sporej ilości projektów, w których pełnił rolę programisty, architekta oprogramowania czy lidera zespołu. W efekcie niewiele w IT jest go w stanie zaskoczyć lub przestraszyć.

Wierzy w moc pracy zespołowej, a jako wielki fan sportów zespołowych dostrzega sporo podobieństw pomiędzy pracą zespołu programistycznego, a budowaniu dobrej drużyny sportowej. Rolę Scrum Mastera postrzega jako kombinację kapitana zespołu, trenera, a czasem i zawodnika.

Jest współtwórcą bloga mlynarze.com związanego z jego zainteresowaniami zawodowymi oraz redaktorem naczelnym Encyklopedii Rocka rockers.com.pl

Magda

Magda jest Scrum Masterem w GetResponse. W ostatnich latach mieszkała w Krakowie i pracowała jako Kierownik Projektów w jednym z największych portali informacyjnych w Polsce.

Jest otwartą osobą, która zawsze szuka nowych rozwiązań i możliwości. To skutkuje dużą dozą uśmiechu i empatii, które wnosi do środowiska pracy.

Sławek

Scrum Master w GetResponse. Agile Coach i trener, mający wiele lat doświadczenia we wdrażaniu metodyk zwinnych i tradycyjnych w różnych firmach. Specjalizuje się w projektach o wysokim ryzyku, związanym z krótkim terminem realizacji i niepewnym efektem końcowym. Stale poszukuje możliwości wykorzystania zwinnych metodyk poza IT.

Zawsze dba o dobre reacje i otwartość pomiędzy członkami zespołów, ponieważ wierzy, że to jest najlepszy sposób na zwiększenie kreatywności i zaangażowana, które są kluczowe w projektach IT.

Współtwórca kilkunastu gier symulacyjnych z dziedziny zarządzania, m.in. Poligonu Projektów, Scrum Game czy Crazy Blocks. Pasjonat nowych metod nauczania - zarówno technik praktycznych, jak i rozważań teoretycznych.

POWIEDZ NAM CO MYŚLISZ O GRZE